Watercolor experiment

Hello cuties, I have been trying with watercolor pains, I think I have showed you some of the work. In case you don’t remember, those are some of the paints I have done.

If you like watercolor painting and want to know more about the techniques or how to start from scratch the website Craftsy which provides video tutorials and downloadable eGuides for aspiring artists is offering a free downloadable eGuide on the basics of watercolor.

The PDF provides introduction to things like type of papers, color value, temperature and intensity, also you will find proper technique for swatching new paints.

If you like to paint but don’t want to spend money in a school, this is a good alternative for you to start.

Enjoy!

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Hola cuties , he estado probando con acuarela , creo que les he mostrado algunos de los trabajos . En caso de que no lo recuerdes , esas son algunas de las pinturas que he hecho.

Si te gusta la pintura a la acuarela y quieres saber más acerca de las técnicas o la manera de

empezar de cero el sitio web craftsy proporciona tutoriales en vídeo y eGuides descargables para aspirantes a artistas está ofreciendo un eGuide de descarga gratuita delos fundamentos de la acuarela.

El PDF ofrece introducción a temas como: el tipo de papeles, valor de color , la temperatura y la intensidad , también conocerás  la técnica adecuada para mostrar nuevas pinturas .

Si te gusta pintar, pero no quieren gastar dinero en una escuela  esto es una buena alternativa para comenzar.

Enjoy!

Can somebody tell me how a perfect body has to look like?

It is a girl with 90*60*90 measurements or a skinny rich girl. I don’t mean to offend nobody, but it is ridiculous that women are exposed to thousands of adds than make us feel somehow ashamed of our bodies. But can somebody tell me how a perfect body has to look like?

It is a girl with 90*60*90 measurements or a skinny rich girl. I don’t mean to offend nobody, but it is ridiculous that women are exposed to thousands of adds than make us feel somehow ashamed of our bodies. But can somebody tell me how a perfect body has to look like?

I was reading this morning and I saw than victoria’s secret launched recently a campaign call “the perfect body”. Of course thousands of us feel disappointed, sad and some of us ashamed, because how this society can accept with this stupid beauty stereotype that are most of the time unreal. I also notice that there is a web site created by Frances Black a British girl that feels like most of us felt is that moment and send a letter to Victoria´s secret asking them to change the ads and stop body shaming young women #iamperfect. The petition has being a strong campaign that it has almost 31 thousands signatures. I really hope victoria´s secret made aware of how its ads affect women and make a change of the way how they communicate and present their collections. If

On the other hand, the lingerie brand Aerie by American eagle gets real, they decided since last January to stop using Photoshop in their ads, what you see is what you have. Real girls, tattoos, stretch marks and a bit of belly are unretouched. They want to show people how a real woman looks like and how beautiful we all are with our bodies. The brand says that their sales have gone up a 9% since they made this brave decision. The Aerie website is amazing and it shows the different sizes in real woman. Thumbs up to Aerie and I wish to see more ads like those to show that being beautiful is not being all the same.

¿puede alguien decirme cómo un cuerpo perfecto tiene que verse?

Es una chica 90 * 60 * 90  o una rica chica flaca. No quiero ofender a nadie, pero es ridículo que las mujeres estamos expuestas a miles de anuncios  que nos hacen sentir de algún modo avergonzadas  de nuestros cuerpos. Pero, ¿puede alguien decirme cómo un cuerpo perfecto tiene que verse?

 Estaba leyendo esta mañana y vi que Victoria´s secret lanzó recientemente una campaña llamada “ el cuerpo perfecto” (the perfect body). Por supuesto miles de nosotras se sienten decepcionadas, tristes y algunas avergonzadas, porque ¿cómo esta sociedad va con este estereotipo de belleza estúpido que son la mayor parte del tiempo irreal.También encontré un sitio web creado por Frances Black, una chica británica que se siente como la mayoría de nosotros nos sentimos en algún momento y envió una carta a Victoria´s secret para pedirles que cambien sus anuncios y dejen de avergonzar a las mujeres jóvenes #iamperfect. La petición ha de ser una fuerte campaña que cuenta con cerca de 31 mil firmas por ahora. Realmente espero Victoria´s secret haga consciencia de cómo sus anuncios afectan a las mujeres y hagan un cambio en la forma en cómo se comunican y presentan sus colecciones.

Por otro lado, la marca de lencería Aerie por American Eagle se vuelve real , decidieron desde el pasado mes de enero dejar de usar Photoshop en sus anuncios , lo que ves es lo que tienes. Las chicas reales, tatuajes, marcas de estiramiento y un poco de vientre son dejados sin retoques. Ellos quieren mostrar a la gente cómo se ve una mujer de verdad se y lo hermosas que todas somos con nuestros cuerpos.

La marca dice que sus ventas han subido un 9 % desde que tomaron esta valiente decisión . La página web Aerie es increíble y muestra las diferentes tallasen mujer de verdad. Un aplauso para Aerie y deseo ver más anuncios como estos para demostrar que ser bella no significa ser todas iguales. 

 

Rainy messy hair day!

Is it a rainy or cold out there? Here some simple and cute ideas to fix your hair when is not good behave and weather doesn’t help ;)

Enjoy!

¿Está lluvioso o frió allí afuera? Aquí verán simple and cute ideas para esos días en el que el cabello esta rebelde y el clima no ayuda ;)

Enjoy!

Took from fancyhairstyle.com

Took from blog.vpfashion.com

Took from chapterfriday.com

Took from pophaircuts.com

 Mediterranean, more than a beautiful place.

When talking about Mediterranean,  The sea, islands, fresh air and good food are things that first come into your mind, and precisely is the last one what we are going to talk about here. Good food!

Probably you have hear about Mediterranean diet, fresh food, veggies, fruits, fish and olive oil are some of the ingredients in this special diet. But is more than a diet is a life style, where you choose to eat healthy and live longer.

Here the 10 basic recommendations about Mediterranean diet:

1. Olive oil will be the first additional fat source: When consuming olive oil you are protecting your heart as it contains monounsaturated fatty acids also vitamin E. Also add to every recipe an awesome taste and aroma.

2. Consume a lot of veggies, fruits, dried fruits:  When you eat this type of food you are adding to your body natural vitamins, minerals and fiber, and also is a good water resource.  It is recommended consume at least 5 portions of veggies and fruits per day.

3. Bread and cereal based food should be part of our daily diet:  When eating every day bread, rice, pasta or cereals specially whole wheat presentation add an important part of the energy that we need every day because of the  carbohydrates

4. Non-processed food, fresh and in season food are the best options: If you consume in season food specially fruits, we are taking advantage of the nutrients and vitamins because are in their best moment, those taste better.

5. Eat every day milky products: As we know milky products are the best calcium source and also add vitamins and phosphorous. Also products as yogurt contains live microorganisms capable to help with the intestinal equilibrium.

6. Red meat and processed meat is better in small amounts:  The meat contains protein, animal fat and iron. The excess is not good for our health. Always prefer lean meats and always as a veggie or fruits based recipe.

7. Plenty fish and moderate eggs:  Blue fish is better minimum 1 or 2 times per week, as it contains fat that is similar to veggie source fat, helps to protect our heart. Eggs contain good quality protein and a lot of vitamins. Is a good meat alternative, eat at least 3 or 4 per week. 8. Fresh fruit is better than a conventional dessert:  Fresh fruits are very healthy food, they add a lot of nutrients to our daily diet, also color and flavor to every dish.

9. Water is the favorite drink in Mediterranean. Wine as a dish companion: Water is very important in our lives. Wine is traditional in Mediterranean diet; it could be good for our health but always with precaution.

10. Every day physic activity, is same important as eat healthy: To live longer and be healthy we need to do some kind of workout every day according to our possibilities. 

Now that you know the basic Mediterranean diet recommendations we can eat in a better way and mixing different ingredients.No more excuses, eat healthy, chocolate ;) in decent portions  and workout every day at least 30 min will help us to live longer, happier and healthier.

Cuando se habla de Mediterráneo, El mar, las islas, el aire fresco y la buena comida son cosas que primero vienen a la mente, y, precisamente, es de lo último que lo que vamos a hablar aquí. Buena comida!

 Probablemente has oído hablar de la dieta mediterránea, los alimentos frescos, verduras, frutas, pescado y aceite de oliva son algunos de los ingredientes de esta dieta especial. Pero es más que una dieta es un estilo de vida, donde se elige  comer sano y vivir más tiempo.

 Aquí 10 recomendaciones básicas acerca de la dieta mediterránea:

  1. El aceite de oliva será la primera fuente de grasa adicional: Cuando consumimos de aceite de oliva estamos protegiendo el corazón, ya que contiene ácidos grasos monoinsaturados y vitamina E. También le suman a cada receta un sabor increíble y aroma.
  2. Consumir una gran cantidad de verduras, frutas, frutos secos: Cuando comemos este tipo de alimentos añadimos a nuestro cuerpo las vitaminas naturales, minerales y fibra, y también es una buena fuente de agua. Se recomienda consumir al menos 5 porciones de frutas y verduras por día.
  3. El pan y los alimentos a base de cereales deben ser parte de nuestra dieta diaria: Al comer el pan cada día, el arroz, la pasta o los cereales, especialmente presentación integral agregamos una parte importante de la energía que necesitamos todos los días debido a los hidratos de carbono o carbohidratos.
  4. comida no elaborada, alimentos frescos y en temporada son las mejores opciones: Si consumes en la temporada de los alimentos especialmente frutas, estamos tomando ventaja de los nutrientes y las vitaminas porque están en su mejor momento, y además saben mejor.
  5. Comer cada día productos lácteos: Como sabemos los productos lácteos son la mejor fuente de calcio y también añaden vitaminas y fósforo. También productos como el yogur contiene microorganismos vivos capaces de ayudar con el equilibrio intestinal.
  6. La carne roja y carne procesada es mejor en pequeñas cantidades: La carne contiene proteínas, grasa animal y hierro. El exceso no es bueno para nuestra salud. Siempre preferir carnes magras y siempre como un acompañante de un plato a base de fruta o verdura..
  1. Mucho pecado y huevos con moderación: pescado azul es mejor mínimo 1 o 2 veces por semana, ya que contiene grasa que es similar a la grasa de origen vegetal, ayuda a proteger el corazón. Los huevos contienen proteínas de buena calidad y una gran cantidad de vitaminas. Es una buena alternativa de la carne, comer al menos 3 o 4 por semana.
  2. La fruta fresca es mejor que un postre convencional: Las frutas frescas son alimentos muy saludables, que añaden una gran cantidad de nutrientes a nuestra dieta diaria, también color y el sabor de cada plato.
  3. El agua es la bebida favorita en el Mediterráneo. Vino como acompañante: El agua es muy importante en nuestras vidas. El vino es tradicional en la dieta mediterránea; que podría ser bueno para nuestra salud, pero siempre con precaución.
  4. Actividad física diaria, es igual de importante como comer sano: Para vivir más tiempo y estar sano tenemos que hacer algún tipo de ejercicio todos los días de acuerdo a nuestras posibilidades.

 Ahora que sabemos las recomendaciones básicas de la dieta mediterránea se puede comer de una mejor manera y mezclar de diferentes ingredientes. No más excusas, comer sano, chocolate;) en porciones decentes y entrenamiento todos los días por lo menos 30 minutos nos ayudará a vivir más tiempo, más feliz y más saludable.

Did you heard that?… chocolate is good for us.

A lot of studies made by universities as Harvard, Rhode Island University, Virginia Tech and Louisiana State University give really good news to those who love Chocolate (including me of course) According to the research, chocolate because of the cocoa prevent heart disease, also they found that consuming reasonable amount of chocolate helps you live longer, as the cocoa contains antioxidant also found in red wine that prevent the oxidation of harmful cholesterol.

When you consume chocolate the stress level goes down, as it contains valeric acid which is a natural relaxant.  So you see the science gives us the reason, when you feel heartbreak the chocolate is definitely a good partner, but why?  The smell of chocolate slows down the brain waves making us feel calm; also eating chocolate is so pleasure for us that we realize endorphins (also during the sex) acting as pain-relievers and giving us a sense of wellbeing.

So let’s eat chocolate having on mind that the amount of sugar that we find in some chocolate bars can be not so good, even though dark chocolate is better, the milk chocolate is also beneficent, as the cocoa is the most important ingredient, the sugar and milk is also good for us.

Experts in this topic say that we can’t blame chocolate because does not make us put on weight, at least we don’t eat more calories that we burn.

Chocolate is a good ally in decent portions. So let´s be happy, eat chocolate :D

Una gran cantidad de estudios realizados por universidades como Harvard, la Universidad de Rhode Island, Virginia Tech y la Universidad Estatal de Louisiana dan realmente una buena noticia para los amantes del chocolate ( incluyéndome a mí , por supuesto ) De acuerdo con la investigación , el chocolate debido al cacao ayuda a prevenir enfermedades del corazón , también encontraron que el consumo de chocolate en cantidad razonable ayuda a vivir más tiempo , ya que el cacao contiene antioxidantes también encontrados en el vino tinto que previene la oxidación del colesterol dañino .

 Cuando consumimos chocolate el nivel de estrés baja, ya que contiene ácido valérico, que es un relajante natural. Así que ya ves la ciencia nos da la razón, cuando nos siente despechados el chocolate es definitivamente una buena pareja, pero ¿por qué? El olor del chocolate retrasa las ondas cerebrales que hacen que nos sintamos en calma; También comer chocolate es tan agradable para nosotros que nuestro cuerpo libera endorfinas (también durante el sexo) que actúan como analgésicos y que nos da una sensación de bienestar.

 Así que vamos a comer chocolate teniendo en cuenta que la cantidad de azúcar que se encuentra en algunas barras de chocolate puede no ser tan buena. A pesar de que el chocolate negro es mejor, el chocolate con leche también es benéfico, ya que el cacao es el ingrediente más importante, el azúcar y la leche también es buena para nosotros.

Los expertos en este tema dicen que no podemos culpar de chocolate porque no nos hace aumentar de peso, por lo menos si no comemos más calorías de las que quemamos.

 El chocolate es un buen aliado en porciones decentes. Así Vamos a ser felices, y a comer chocolate. :D